Telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych
Akcja Telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych to wspólna inicjatywa Ministerstwa Sportu i Turystyki, Komendy Głównej Policji, Urzędu do Spraw Cudzoziemców oraz Polskiej Organizacji Turystycznej. Infolinia działa na podstawie podpisanego przez inicjatorów Porozumienia na okres 3 lat – od 1 czerwca 2013 r. do 31 maja 2016 r. By zintensyfikować i zmodyfikować dotychczasowe działania realizowane w zakresie funkcjonowania Telefonu bezpieczeństwa (…) włączono go do systemu Contact Center POT, co umożliwia jego wykorzystanie również poza sezonem turystycznym.
Przedsięwzięcie jest odpowiedzią na otwarcie unijnych granic i związanym z tym ruchem zagranicznych podróżnych w Polsce. Celem akcji przede wszystkim jest bezpieczeństwo turystów zagranicznych odwiedzających Polskę. Pomoc w nagłych sytuacjach kryzysowych np. kłopoty ze zdrowiem, zaginięcie dokumentów czy kradzież itp.
Infolinia w okresie wzmożonego ruchu turystycznego stanowi również wsparcie dla jednostek organizacyjnych Policji, szczególnie w sytuacjach kontaktu lub udzielenia pomocy osobom, z którymi ze względu na barierę językową kontakt może być utrudniony.
Funkcjonowanie Infolinii dla turystów zagranicznych stanowi także istotny element kształtowania poczucia bezpieczeństwa i porządku publicznego wśród gości odwiedzających nasz Kraj.
Infolinia obsługiwana będzie przez operatorów posługujących się językiem angielskim, niemieckim i rosyjskim. Operatorzy będą mieli również możliwość wykonania połączeń do jednostek organizacyjnych Policji.
Telefon bezpieczeństwa dla turystów zagranicznych w okresie wzmożonego ruchu turystycznego tj. od 1 czerwca do 31 września będzie funkcjonował w godzinach od 8.00 do 22.00.
Od 1 października do 30 maja zgłoszenia przyjmowane będą w godzinach od 8.00 do 18.00, tylko w języku angielskim i niemieckim.